انواع شیر های صنعتی و کاربرد شیر های صنعتی تفکو | کسری ساران

انواع شیر های صنعتی و کاربرد شیر های صنعتی تفکو | کسری ساران

فشار سیال عبوری از شیر باعث باز شدن شیر می‌شود و برگشت جریان باعث بسته شدن شیر می‌شود. هندل، اهرم یا دسته ای است که به وسیله آن می‌توان شیر را از بیرون باز یا بسته کرد. هندویل دسته ای به شکل چرخ یا فرمان است که با چرخاندن آن توسط دست، شیر باز و بسته می‌شود. شیرهای اتوماتیک معمولاً فاقد هندل یا هندویل هستند، هر چند برخی گونه‌ها ممکن است برای مواقع اضطراری شامل اهرمی دستی نیز باشند. عملگر، یک مکانیزم یا دستگاه است که به کمک آن می‌توان شیر را از بیرون و از راه دور یا نزدیک، باز یا بسته کرد.

  • لطفا در قسمت ثبت دیدگاه سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
  • با این معلومات ۲۰ درصد کار را انجام داده اید زیرا کلیه شیرها از نظر مناسب بودن برای کار مخصوصی به کار می روند.
  • نوع دیگری از شیرهای ایمنی نیز موجود است که به آنها Safety relief valve می گویند.

به طور کلی جنس شیرآلات در صنعت، از چدن، برنج، برنز، استیل، فولاد کربن و فولاد ضد زنگ است. نوع اتصال شیرآلات چدنی به صورت فلنجی و نوع اتصال شیرآلات برنجی به صورت دنده ای است. اکچویتور در حقیقت قسمتی است که نیروی لازم جهت باز و بسته کردن یا کنترل جریان در شیر به آن اعمال می­شود و در واقع در ساختار شیرهای صنعتی نقش کنترلی را ایفا کرده و در ساختار شیر کنترل یا کنترل ولو ها نصب می گردد. این شیر سیگنال را از کنترل کننده سیستم دریافت و گشتاور مورد نیاز را برای مدیریت و چرخش شیر ایجاد می کند. سادگی این شیرها به صنایع اجازه می‌دهد تا با هزینه نسبتا کم و با قطعات کمتر نسبت به سایر انواع شیرآلات صنعتی، دست به تولید آن‌ها بزنند. در خرید و فروش انواع شیرآلات صنعتی باید به این نکات توجه کنیم که این شیرآلات در انواع و جنس ها و اندازه های متفاوت تولید می شوند و با توجه به کاربرد و نیازمان آن ها را تهیه کنیم.

  بهترین روش یادگیری سریع زبان انگلیسی بصورت اصولی +دانلود منابع چرب زبان | zabannew

آموزش Ansys Spaceclaim برای تولید هندسه در انسیس

زمانی که پلاگ براي استفاده از شیر چرخانده می‌شود، روغن، سطح تماس پلاگ و بدنه شیر را روغن كاري کرده و میزان اصطکاک بین پلاگ و شیر را کاهش می‌دهد. به این ترتیب عمل باز و بسته کردن شیر را آسان می‌شود و فرسودگی پلاگ و بدنه شیر به حداقل می‌رساند. همچنین روغن، عمل آب بندي دو سطح پلاگ و بدنه شیر را انجام داده و از نشت سیال به خارج جلوگیري می کند. در پلاگ‌هاي نوع غیر روغنی، مکانیزم شیر به صورتی است که وقتی چرخانده می‌شود، پلاگ خود به خود مقدار بسیار کمی از نشیمنگاه خود بلند شده و عمل چرخاندن را آسان‌تر می‌کند. معمولا سطح بیرونی پلاگ دارای یک سری خطوط ناقص است که در داخل مخروط ناقصی که با همین شیب در بدنه شیر به طور معکوس ایجاد شده است قرار می‌گیرد. لازم بذکر است پلاگ‌ها ممکن است به صورت استوانه اي، کروي نیز ساخته شوند که چنین پلاگ‌هایی ممکن است روغنی یا غیر روغنی باشند.

Globe Valve

عمل اصلی این شیر در حقیقت قطع کامل و یا ایجاد ارتباط بین دو جریان سیال است. این بدان معناست که این نوع شیرها بایستی کاملاً بسته باشند و در واقع بصورت نیمه باز نمی توان از آنها استفاده کرد. مربع هایی که در کنار هم قرار دارند، نشانگر تعداد موضع های سوئیچی شیر صنعتی مذکور هستند. در واقع به کمک نیروی الکترومغناطیسی ایجاد شده در ولو و مکانیزم تعبیه شده در شیر برقی باز و بسته می‌شود و به این ترتیب جریان قطع یا وصل می‌گردد. شرايط فشار و درجه حرارت موجود در انتخاب شير را از نظر جنس و خوردگي بسيار محدود مي‌كند.

  کتابیوم کتاب مشاور پولدار، مشاور بی پول: مشاور املاک بهترین شغل دنیاست چاپ 2

استم Stem یکی دیگر از اجزای شیرهای صنعتی است که اکچویتور (Actuator) را به دیسک متصل می­­کند و از بین بانت گذشته و به درون شیر می­‌رود. استم مقدار جابجایی را که از طریق اکچویتور اعمال می­شود را به دیسک منتقل می­کند. فروشگاه ولوسند شرایط خرید شیرالات صنعتی به شیوه سفارش اینترنتی و غیرحضوری را فراهم کرده است. شما می توانید محصولات مورد نظر خود را بصورت غیر حضوری ثبت سفارش کنید. همکاران ما آماده مشاوره در زمینه خرید و فروش انواع شیر فلکه های صنعتی می باشند.