دیتیل سقف عرشه فولادی از سیر تا پیاز + فیلم کارگاهی | metal-deck

دیتیل سقف عرشه فولادی از سیر تا پیاز + فیلم کارگاهی | metal-deck

گلمیخ ها را می توان از روی ورق فولادی ذوزنقه ای ویا مستقیما به عضو فولادی جوش شرکت عرش سازان سام دک نمود . حداکثر قطر گلمیخ 19 میلی متر و حداقل ارتفاع آن بعد نصب که از بالای عرشه ذوزنقه ای اندازه گیری می شود نباید کمتر از 4 سانتی متر باشد. پس باید اندازه فاصله تیرهای فرعی کمتر از ۲.۴۰ متر و ضخامت ورق ۰.۸ میلیمتر باشد؛ تا دچار هیچ لرزشی در سقف نشویم.

  • لازم به ذکر است که در هنگام طراحی و محاسبه سقف عرشه فولادی، باید به استانداردهای ملی و محلی، مقررات ساختمانی، و شرایط خاص پروژه توجه کرد تا ابعاد مناسبی برای سازه تعیین شود.
  • شیب و برجستگی‌های سطح ورق سبب می‌شود تا یک درگیری مکانیکی بین ورق و بتن سقف به وجود آید.
  • این عرشه‌ها در مقایسه با سایر سازه‌های بررسی‌شده قیمت بالاتری دارد.
  • لذا در پروژه هایی که طراحی به صورت connection full shear مطرح می باشد از این نوع برشگیر استفاده می شود.
  • یکی از ویژگی های قابل توجه عرشه های فولادی، نصب سریع آنهاست که منجر به تسریع در انجام پروژه خواهد شد.

آن هم درصورتی که بتن به اندازه حداقل ۱٫۵ سانتی متر روی گل میخ ها را بپوشاند. نکته ای که حائز اهمیت است، این است که از تجمع بتن در یک نقطه باید جلوگیری شود. اگر این موضوع رعایت نشود، عواقب بسیار بدی در هنگام وقوع حادثه در پی خواهد داشت .

  تبانی مشاور املاک با فروشنده و سایر وراث مشاوره حقوقی رایگان دادراه

۲ دیدگاه دربارهٔ «سقف عرشه فولادی چیست؟»

سازه‌های سقف عرشه فولادی انعطاف‌پذیری بالایی در طراحی و اجرا دارند. این انعطاف‌پذیری به طراحان و مهندسان امکان می‌دهد تا در طرح و ابعاد سازه تغییراتی ایجاد کنند و به نیازهای خاص پروژه پاسخ دهند. اتصالات باید قوی، مستحکم و مقاوم در برابر نیروهای عملکردی مانند بارهای استاتیکی و دینامیکی باشند. استفاده از روش‌های اتصال مناسب و تکنیک‌های جوشکاری یا برچسب‌زنی صحیح از اهمیت ویژه برخوردار است. این شامل محاسبات سازه‌ای، تحلیل بارها، انتخاب مواد مناسب و ابعاد صحیح قطعات سازه است. همچنین، باید استانداردها و مقررات مربوط به طراحی و اجرای سازه‌های فولادی را رعایت کرد.

عرشه های کامپوزیتی

این عرشه شباهت زیادی به عرشه نوع N دارد؛ اما دو تفاوت مهم وجود دارد.HSN3 دارای عرض 32 اینچ است که زمان کمتری برای نصب دارد. تیغه‌ها همچنین دارای زوایای بیشتری هستند که این عمل بریدن ورقه‌ها را از بندیل‌ها (دسته‌های ورق) آسان‌تر می‌کند. امیدواریم اطلاعات مفیدی در مورد دهانه های سقف عرشه فولادی به شما ارائه داده باشیم . قیمت این سقف‌ها کاملا متغیر بوده و نمی‌توان یک قیمت ثابت برای آن‌ها در نظر گرفت.

در زمینه ساخت و تولید گل‌میخ‌ها و یا برشگیرها باید اشاره کنیم که برای تولید این اجزاء سقف عرشه فولادی از روش استانداردی به نام فورج سرد استفاده می‌کنند. عرشه فولادی به ورق‌های فولادی موج‌داری گفته می‌شود که در قسمت‌های مختلفی ازجمله کف و سقف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سقف‌ها نوعی کامپوزیت هستند که به کمک بتن مسطح و ورقه‌های فولادی موج‌دار گالوانیزه تولید می‌شوند و این سقف‌ها کاربردهای مختلفی را در پی دارند. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که سقف عرشه فولادی، با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود که عرشه فلزی، عرشه سقفی و عرشه سقف فولادی رایج‌ترین اصطلاحات برای توصیف این سازه‌های فلزی هستند.

  دانلود مداحی های امیر کرمانشاهی جدید و قدیمی کامل | pelan3